Strona 1 z 1

WAHACZE JBA A WIĘKSZE OPONY

: 10 lis 2019, 19:48
autor: KAZIK
Witam wszystkich.
Mam pytanie - KJ lift 2", górne wahacze mam JBA , felgi DOTZ DAKAR et 13 i chcę wrzucić 245/75-16 cooper st maxx, wejdą mi te opony - nie będą trzeć o wahacz przy skręcie ? Ewentualnie czy ktoś miał w KJ takie opony ?
Dzięki za pomoc
Pozdrawiam

Re: WAHACZE JBA A WIĘKSZE OPONY

: 11 lis 2019, 21:12
autor: WieRcik
Opony wejdą ale musisz pozbyć się zgrzewów blach , jest na forum co i jak i dodać dystanse 30mm wtedy nie będą tarły o wahacze.

Re: WAHACZE JBA A WIĘKSZE OPONY

: 19 lis 2019, 22:46
autor: KAZIK
Ze zgrzewami to wiem o co chodzi tylko nie wiem jak z dystansami bo przy tych felgach ( mają przesunięcie na zewnątrz )oryginalne opony 235 są na równej lini z tym plastikowym nadkolem, jak jeszcze dorzucę dystanse to koła wyjdą poza nadkola - czy to będzie normalne przy tych oponach ?,

Re: WAHACZE JBA A WIĘKSZE OPONY

: 26 lis 2019, 11:45
autor: zajacw
Ja też mam DOTZ DAKAR et 13 + opony 235/85 R16 (trochę większe). Wahacz nie będzie problemem, tylko tak jak pisał WieRcik - zgrzewy, ewentualnie spód przedniego zderzaka lub nadkola z przodu przy maksymalnych skrętach.

Re: WAHACZE JBA A WIĘKSZE OPONY

: 09 maja 2020, 22:12
autor: Mbudz
zajacw pisze: 26 lis 2019, 11:45 Ja też mam DOTZ DAKAR et 13 + opony 235/85 R16 (trochę większe). Wahacz nie będzie problemem, tylko tak jak pisał WieRcik - zgrzewy, ewentualnie spód przedniego zderzaka lub nadkola z przodu przy maksymalnych skrętach.
Cześć, mógłbyś pokazać ile wycinałeś/klepałeś, żeby zmieścić 235/85 R16? Jakie zawieszenie masz do tych opon?
Pozdrawiam,

Re: WAHACZE JBA A WIĘKSZE OPONY

: 12 maja 2020, 12:49
autor: zajacw
Postaram się dzisiaj zrobić jakieś zdjęcia. Generalnie dużo tego wycinania było - praktycznie cały plastik nadkola od strony kabiny (na gołą blachę nakleiłem maty samoprzylepne butylowe i potraktowałem barankiem) o klepaniu zgrzewu nie wspominam nawet - musi być sklepany całkowicie na płasko. Z przodu wycięte jakieś 5cm fartucha pod zderzakiem, do zderzaka przynitowany kątownik z tworzywa i do niego przynitowane nadkole (nity plastikowe). No i butla spryskiwacza - przeniesiona do komory silnika - standardowo jest po prawej stronie przedniego zderzaka przy samym nadkolu (butlę kupiłem mniejszą jako taki zestaw spryskiwaczy do ksenonów - pompkę trzeba było przenieść oryginalną) Co do zawieszenia to lift 2" - sprężyny Iron Man (nie wiem czy polecam - u mnie przód już nieźle siadł ) amortyzatory Lovellsa. Pod te koła zmieniłem też przełożenia w mostach z 3.77 na 4.10 ale z perspektywy czasu niewiele to miało sensu - nie widzę jakiejś drastycznej różnicy. Co do samych kół i kłopotów z nimi - jak bym to robił teraz to poszedł bym w 245/75R16 - niewielka różnica a dużo mniej zachodu.
Pozdrawiam

Re: WAHACZE JBA A WIĘKSZE OPONY

: 13 maja 2020, 10:32
autor: WieRcik
Przy 245/75/16 zmiana przełożeń na 4.1 wyszła na + , zrobił się zrywniejszy no i po montażu zestawu do skrzyni od Transgo to aż dziwinie się jeździ , tak poprawiła się kultura jej pracy.