Strona 1 z 1

DOLNE SWORZNIE I PODKŁADKI POD SPRĘŻYNY

: 07 gru 2019, 17:12
autor: KAZIK
Witam
Postanowiłem zabrać się za przednie zawieszenie.
Na stronie USA.pl są sworznie dolne przednich wahaczy firmy BAW za 60 zł, w Intercarsie jest Moog za 211 zł, czy ktoś przerabiał te tańsze czy nie kombinować i kupić mooga - czy może jeszcze jakieś inne tańsze dają radę?
Kolejna sprawa to czy podkładki pod przednie sprężyny górna i dolna jest taka sama - bo dolnych nigdzie nie mogę znaleźć.
Kolejna rzecz to amortyzator, z przodu miałem mieć Rancho a wyszło że mam standardowy amor + dolna podkładka gumowa 3 cm w najniższym miejscu i 5,5cm w najwyższym , sprężyna ironmann i górna guma normalna , efekt był taki że jechało się trochę jak taczką a odległość między zwojami sprężyny pod obciążeniem była ok 3 mm- ale nie byłośladów żeby zwoje dotykały do siebie, kupiłem sprężyny Lovelsa i nie wiem czy zakładać to na standardowy amor czy kupić amor pod 2 cale np. EFS- pobobno długość amortyzatorów +2 cale i zwykłych jest taka sama
No i pytanie o górne wahacze - mam założone JBA i przy podniesieniu auta do góry wahacz przy sworzniu dotyka do sprężyny a w nadwoziu są wgniecenia w okolicy mocowania wahacza - czy tak ma być przy tych wahaczach ?
Dzięki za pomoc

Re: DOLNE SWORZNIE I PODKŁADKI POD SPRĘŻYNY

: 09 gru 2019, 20:40
autor: WieRcik
Tanie sworznie sobie odpuść , to zawieszenie jest tak zrobione że jak polegnie ci sworzeń to wyrwiesz whacz razem z mostem , tylko Moog , co do liftu masz wszystko poisane w vademecum , są dłuższe wahacze to i odboje powinny być większe , możesz je dorobić z krążków hokejowych.

Re: DOLNE SWORZNIE I PODKŁADKI POD SPRĘŻYNY

: 10 gru 2019, 22:56
autor: KAZIK
Sworznie i końcówki drążków Moog zamówione w Carsie, tylko kurde ja nie mam żadnych odbojów żeby ograniczyć skok wahacza na dół, u góry jest odbój żeby wahacz nie walił w nadwozie i to wszystko, patrzę szukam i nie mam pojęcia gdzie to powinno być

Re: DOLNE SWORZNIE I PODKŁADKI POD SPRĘŻYNY

: 10 gru 2019, 23:11
autor: WieRcik
Na dole nie ma, są tylko u góry odboje , to sprawdź w jakim stanie masz amory bo to one odpowoadają za długoś skoku zwieszenia w dół. U mnie amory Lovellsa nie wykazywały żadnego zuży tylko coś dziwnie pukało a nie było żadnego luzu , dopiero po ich demontarzu okazało się że sprężyna HD Lovellsa tak dała im popali że je wyrwało , ale się nie rozszczelniły i działały bez zarzutu , w skrajnym górnym położeniu sztyca amora latała jak joystik w Atari. Potem jak się okazało wszystkie amory były felerne i wycofano je z rynku , Escape zwrócił mi kaskę.

Re: DOLNE SWORZNIE I PODKŁADKI POD SPRĘŻYNY

: 20 maja 2021, 22:16
autor: KAZIK
Pytanie - od czego pasują gumowe podkładki nad i pod przednie sprężyny , bo dedykowane są niedostępne - ktoś przerabiał ten temat ?
Dzięki za pomoc.

Re: DOLNE SWORZNIE I PODKŁADKI POD SPRĘŻYNY

: 21 maja 2021, 11:50
autor: WieRcik
Do przodu muszą być stalowe podkładki, wchodzą między Mcphersona a budę, guma nie zda egzaminu bo przykręcach do nich kolumnę.

Re: DOLNE SWORZNIE I PODKŁADKI POD SPRĘŻYNY

: 21 maja 2021, 14:18
autor: KAZIK
Chodzi mi o te pomiędzy sprężyną a blachą


https://raffi.pl/52088686/PODKLADKA-SPR ... -0207.html

Tylko jest problem bo są niedostępne

Re: DOLNE SWORZNIE I PODKŁADKI POD SPRĘŻYNY

: 21 maja 2021, 17:13
autor: WieRcik