Vademecum liftu kojota

Awatar użytkownika
BOLSZEWIKING
Posty: 21
Rejestracja: 12 mar 2018, 09:00

Vademecum liftu kojota

Post autor: BOLSZEWIKING »

Ahoj,
Temat, który ciekawi nas wszystkich.

Po krótce - kojota można bezpiecznie liftować do ok. 3,5" (przód) -4" (tył).
Maksymalny lift pozwala na upchnięcie opony 265/75/16.
Większość liftowanych kojotów używa opon 245/75/16, alternatywą jest 265/70/16 (szersza, wysokość prawie ta sama).

Jest kilka sposobów na lift przodu, które można łączyć.
Zasadniczym elementem jest kolumna sprężyna + amortyzator.
Nie wiadomo dlaczego praktycznie wszystkie dostępne amortyzatory mają prawie taką samą długość, natomiast przy sprężynach do liftu 2" coś takiego działa bezproblemowo.
Z akcesoryjnych amortyzatorów dostępne są: ironman, efs, rancho, skyjacker, OME i bilstein.
Z dostępnych u nas sprężyn mamy Ironman, EFS, Skyjacker, OME w kilku twardościach (w USA bardzo polecają OME HD), lovells MD i HD przy czym HD jest bardzo twarda i liftuje na wysokość, której bez dodatkowego obciążenia nie ogarniają seryjne amortyzaotry.

Dodatkowo istnieje możliwość założenia podkładek nad lub pod kolumnę
Płyty nad kolumnę które dają 0.5" liftu: http://jeepinbyal.com/liberty-2002-2007 ... e-set.html
Tulejki pod kolumnę - można dotoczyć. Przyjmuje się, że bezpiecznie można założyć tulejki do 10-12mm. Uzyskany lift to dwukrotna wysokość tulejki, czyli dając tulejkę 10mm uzyskamy 20mm liftu.
Tulejki wyglądają tak: http://jeepinbyal.com/liberty-2002-2007 ... truts.html

Przy lifcie dostępne są odboje Dynastar oraz Terraflex: http://jeepinbyal.com/liberty-2002-2007 ... -stop.html

Generalnie części można kupić w Polsce lub przez Amazon (paczka idzie 3 dni DHL-em, płaci się kartą, cło jest wliczone w cenę i nie trzeba ogarniać tego samemu).

Przy lifcie większym niż 2" będzie konieczność wymiany wahaczy górnych (przód) na takie z wymiennym sworzniem (Moog K6292 i zamienniki).
W sprawie wahaczy takich można skontaktować się z Kolegą z tego forum (WieRciK).

Tylna konstrukcja zawieszenia to popularny w jeepie sierżant, oraz 2 wahacze wzdłużne.
Dostępne są sprężyny i podkładki.
Dostępne sprężyny: Ironman, EFS, Skyjacker, OME w kilku twardościach (w USA bardzo polecają OME HD), lovells MD i HD
Dostępne amortyzatory - w zależności od liftu.
Do 2" EFS, Lovells, Ironman.
Do 3" dostępne są dłuższe amortyzatory OME 132L lub Skyjacker N8088 (olejowo-gazowe NITRO) lub N7088 (olejowe HYDRO). Do tego rozmiaru pasują też amortyzatory od 1998-2003 Dodge Durango 4WD i 1997-2004 Dodge Dakota 4WD.


Do 4" np. Bilstein 33-185552 (1974-1974 Chevrolet K10 Pickup), ale wymagają odpowiednich tulejek dostępnych tutaj: http://jbaoffroad.com/jeep/liberty-2008 ... hocks.html

Przy 3"-4" wypadałoby dać też dłuższego sierżanta, tutaj również odsyłam do Kol. Wiercika.
W kwestii odbojów na tył - w podstawie sprężyny wiercimy dziurę na śrubę, którą mocujemy przewiercone krążki hokejowe.
Krążek ma 1" wysokości, krążków dajemy tyle ile cali liftu, czyli np. 2" - 2 krążki.


Przy lifcie na seryjnych felgach wypadałoby dać 30mm dystanse.

Swojego kojota liftowałem na lovellsie MD z przodu + amortyzator Bilstein 24-139168, tył to komplet skyjackera - sprężyny LIB25RS i amortyzatory N8088.
W moim odczuciu różnica między bilsteinem a skyjackerem jest kolosalna na korzyść bilsteina.
Nie zrozumcie mnie źle - skyjacker jest jak najbardziej ok, szczególnie za tą cenę, natomiast sprawność z jaką wybiera bilstein jest nieporównywalna i jest spora szansa, że z czasem amortyzatory tylne też zmienię na bilsteiny.

Po lifcie oczywiście konieczna jest wizyta w firmie, która ustawi Wam geometrię.

To tak na szybko, jeśli ktoś zauważył jakieś błędy czy chciałby dodać coś od siebie - bardzo proszę o wypowiedź :)
Awatar użytkownika
Patryk997
Posty: 81
Rejestracja: 11 mar 2018, 21:04

Re: Vademecum liftu kojota

Post autor: Patryk997 »

Dobra robota! Gdybyś miał relację foto, zachęcam do dodania.
KJ 02' 2.5 CRD LIMITED


www.jeepkj.pl
WieRcik
Woźny
Posty: 936
Rejestracja: 11 mar 2018, 19:40

Re: Vademecum liftu kojota

Post autor: WieRcik »

To może ode mnie kilka fotek
20170316_095253.jpg
20170317_120728.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Obrazek
WieRcik
Woźny
Posty: 936
Rejestracja: 11 mar 2018, 19:40

Re: Vademecum liftu kojota

Post autor: WieRcik »

Ponad to różnie pomiędzy liftem LOVELLSA 2" a oryginalnym zawieszenie z przebiegiem 185k km
20170315_112516.jpg
8026c590ad355efe.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Obrazek
Awatar użytkownika
BOLSZEWIKING
Posty: 21
Rejestracja: 12 mar 2018, 09:00

Re: Vademecum liftu kojota

Post autor: BOLSZEWIKING »

Blacha
Posty: 4
Rejestracja: 16 mar 2018, 21:00

Re: Vademecum liftu kojota

Post autor: Blacha »

Czy mogę założyć sprężyny 2' do ori amortyzatora??
Kojocie mój ty zawsze że mną stój!
Awatar użytkownika
Patryk997
Posty: 81
Rejestracja: 11 mar 2018, 21:04

Re: Vademecum liftu kojota

Post autor: Patryk997 »

przy zwykłej sprężynie bądź MD nie mowinno być problemu, przy HD zdecydowanie za krótkie...
KJ 02' 2.5 CRD LIMITED


www.jeepkj.pl
btd
Posty: 7
Rejestracja: 16 mar 2018, 20:51

Re: Vademecum liftu kojota

Post autor: btd »

dobra a temat taki: twardość sprężyn z przodu a diesel/benzyna. md wystarczą bez stali z przodu w dieslu?
WieRcik
Woźny
Posty: 936
Rejestracja: 11 mar 2018, 19:40

Re: Vademecum liftu kojota

Post autor: WieRcik »

Pytanie jakiego producenta? Jeśli Lovellsa to bez problemu jeśli Ironmana na bank nie , pękła mi tylna Lovellsa HD i dostałem komplet na tył nowy porównałem starą z nową i wychodzi że przy obiążeniu ok.100kg , butla, graty piknikowe itd. W samym bagażniku po ok.24k km różnicy jest ok 1,5cm
Obrazek
WieRcik
Woźny
Posty: 936
Rejestracja: 11 mar 2018, 19:40

Re: Vademecum liftu kojota

Post autor: WieRcik »

A tak wyglądają sworznie oryginalnych górnych wahaczy przy 2" lifcie , tutaj nie ma różnicy czy na podkladkach czy na kompletnym zawieszeniu
FB_IMG_1526308076543.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Obrazek
ODPOWIEDZ