Strona 1 z 1

SNORKEL

: 15 mar 2018, 17:58
autor: WieRcik
Z racji tego iż jest to wielce przydatne ustrojstwo , nawet dla tych którzy nie taplają maszyny jak ja tylko preferują RTO (Rodzinna Turystyka Offroadowa) , postanowiłem wyposażyć mojego Kojota w takie oto coś. W trakcie poszukiwań okazało się że i owszem jest piękny , dedykowany snorkel do KJ firmy AirFlow i to nawet w polskiej sieci dystrybucji , ale jego cena to 2450zł netto która była dla mnie absolutnie nie do przyjęcia. I tak właśnie zaczęły się poszukiwania czegoś w zamian. zacząłem przeglądać fotki i wpadło mi kilka fajnych w oko i jak się okazało rynek nie był tak ubogi jak by się to mogło wydawać , ale zacząłem od różnej maści patentów. Kilka z nich:
13939295_1782573101979750_624762782519891023_n.jpg

Re: SNORKEL

: 15 mar 2018, 18:56
autor: WieRcik
Zacząłem zatem kombinować , najpierw kupiłem w Inter Carsie snorkel do Pajero 2 i 3 , defendera ale niestety nie pasowały pod względem katów z szybą , później w sieci kupiłem do Vitary I tyle że na prawą stronę i do Range Rovera 4 , i co się okazało od Vitary pasował całkiem przyzwoicie tyle że kiepski wlot i trzeba by sporo porzeźbić ale co najgorsze średnica przewodu to tylko 50mm a w Kojocie jest ponad 90mm i dupa zbita , odesłałem a właściwie odwiozłem po drodze do ochleja Dudka. Został jeden jedyny znienawidzony landrowerowski i ten niestety pasował ale z racji ceny , coś ok 300zł , i braku logo na boku pogodziłem się z jego współistnieniem w Kojocie.Jedyne co należało zrobić to podciąć go pod kształt nadkola i pokleić co w sumie kosztowało ok 50zł. Żeby to wszystko poskładać w całość dokupiłem silikonowe kolanka 45 i 90 stopni a kawałek rynny fi 80mm wykopałem w domowych czeluściach , całość miała być poprowadzona wewnątrz błotnika i plastikowego nadkola , przechodzić przez błotnik tuż za prawą lampą a następnie wciną do oryginalnego airboxa , zależało mi na tym by został oryginalny , dawało mi to możliwość codziennej jazdy z normalnym wlotem a w razie potrzeby zaślepieniem go i zassaniem powietrza przez snorkel , a po doświadczeniach w XJ wiem że snorkel ma wpływ na spalanie i charakterystykę pracy silnika. Ale jak się okazało silikonowe kolano 45 i plastikowa rynna współpracują ze sobą ale współpracę ze mną mają centralnie we DUPIE i co bym nie robił nie chcą zostać w owalu a wracają do swoich krągłości. W związku z tym w płotnik poszła rura elastyczna która pod presją opalarki i moich 100kg poddała się do pożądanego kształtu
IMG_20170823_000021.jpg
IMG_20170823_000046.jpg
Węże poliuretanowe.jpg

Re: SNORKEL

: 29 wrz 2018, 20:34
autor: WieRcik
No i przeróbka oryginalnego airboxa , łączenia uszczelnione klejem do szyb

Re: SNORKEL

: 20 paź 2020, 16:34
autor: WieRcik
Efekt końcowy, do połączenia silikonowego kolanka z rurą karbowaną użyłwm kawałka plastikowej rynny, dzięki temu szczelne jest to wszystko i nie ulegnie uszkodzeniu w miejscu przejścia przez nadkole.