Czy ktoś montował może większą chłodnicę oleju skrzyni?
Tą, która jest w chłodnicy można pominąć czy trzeba dodać kolejną ale tak żeby ta w chłodnicy dalej pozostała w obiegu?
Chłodnica oleju skrzyni
- BOLSZEWIKING
- Posty: 21
- Rejestracja: 12 mar 2018, 09:00
Re: Chłodnica oleju skrzyni
Ok, według tego linku 42RLE nie mają wbudowanej w chłodnicę a dodatkową przed:
https://en.wikibooks.org/wiki/Jeep_Libe ... nsmissions
https://en.wikibooks.org/wiki/Jeep_Libe ... nsmissions
Re: Chłodnica oleju skrzyni
Ja montowałem u siebie , na wyjściu z tej oryginalnej , masz zestawienie temperatur
na oleju o temperaturze 157 'C - skrzynia przejedzie 800 Mil
na oleju o temperaturze 146 'C - skrzynia przejedzie 1500 Mil
na oleju o temperaturze 127 'C - skrzynia przejedzie 5000 Mil
na oleju o temperaturze 116 'C - skrzynia przejedzie 10 000 Mil
na oleju o temperaturze 104 'C - skrzynia przejedzie 20 000 Mil
na oleju o temperaturze 91 'C - skrzynia przejedzie 50 000 Mil
na oleju o temperaturze 79 'C - skrzynia przejedzie 100 000 Mil
na oleju o temperaturze 157 'C - skrzynia przejedzie 800 Mil
na oleju o temperaturze 146 'C - skrzynia przejedzie 1500 Mil
na oleju o temperaturze 127 'C - skrzynia przejedzie 5000 Mil
na oleju o temperaturze 116 'C - skrzynia przejedzie 10 000 Mil
na oleju o temperaturze 104 'C - skrzynia przejedzie 20 000 Mil
na oleju o temperaturze 91 'C - skrzynia przejedzie 50 000 Mil
na oleju o temperaturze 79 'C - skrzynia przejedzie 100 000 Mil
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- BOLSZEWIKING
- Posty: 21
- Rejestracja: 12 mar 2018, 09:00
Re: Chłodnica oleju skrzyni
Ok, problem wycieku rozwiązany.
Generalnie rozchodzi się o to, że przed chłodnicą znajdują się 2 węże o długości ok 25cm (dolot i powrót).
Końcówki standardowe dla jeepa zaczynają cieknąć i układ poci się a z czasem ATF zaczyna zjadać sam wąż, który od zewnątrz chyba nie do końca jest na niego odporny.
Jako, że ciśnienie w układzie jest niewielkie te węże można zamienić na normalne węże olejowe z opaskami metalowymi.
Jedynym problemem jest to, że standardowo zarobione wężę należy rozciąć razem z zarobionymi metalowymi końcówkami, które nachodzą na aluminiowe rurki.
Rurki są fajne bo zakończone progiem, za którym możemy założyć opaskę na nowym wężu, więc wszystko składa się prosto i łatwo.
Taki system na pewno będzie bardziej trwały i szybkorozbieralny
Całość zrobiłem przy okazji wymiany oleju w skrzyni, z chłodnicy zleciało troszeczkę oleju więc zabierając się na to warto mieć go w pogotowiu aby delikatnie uzupełnić stan.
Moja skrzynia to 42RLE, dodatkowo rocznik 07 czyli bez miarki oleju.
Na allegro można jednak kupić narzędzia pomiarowe do Chryslera ze skrzynią 42RLE (metalowa linka z miarką na końcu i książeczką, która objaśnia jak w jakiej skrzyni mierzymy stan).
Generalnie rozchodzi się o to, że przed chłodnicą znajdują się 2 węże o długości ok 25cm (dolot i powrót).
Końcówki standardowe dla jeepa zaczynają cieknąć i układ poci się a z czasem ATF zaczyna zjadać sam wąż, który od zewnątrz chyba nie do końca jest na niego odporny.
Jako, że ciśnienie w układzie jest niewielkie te węże można zamienić na normalne węże olejowe z opaskami metalowymi.
Jedynym problemem jest to, że standardowo zarobione wężę należy rozciąć razem z zarobionymi metalowymi końcówkami, które nachodzą na aluminiowe rurki.
Rurki są fajne bo zakończone progiem, za którym możemy założyć opaskę na nowym wężu, więc wszystko składa się prosto i łatwo.
Taki system na pewno będzie bardziej trwały i szybkorozbieralny
Całość zrobiłem przy okazji wymiany oleju w skrzyni, z chłodnicy zleciało troszeczkę oleju więc zabierając się na to warto mieć go w pogotowiu aby delikatnie uzupełnić stan.
Moja skrzynia to 42RLE, dodatkowo rocznik 07 czyli bez miarki oleju.
Na allegro można jednak kupić narzędzia pomiarowe do Chryslera ze skrzynią 42RLE (metalowa linka z miarką na końcu i książeczką, która objaśnia jak w jakiej skrzyni mierzymy stan).
Re: Chłodnica oleju skrzyni
Cześć mam pytanko; a masz taka książeczkę i mógł byś ją udostępnić ?BOLSZEWIKING pisze: ↑09 kwie 2018, 11:13 Ok, problem wycieku rozwiązany.
Generalnie rozchodzi się o to, że przed chłodnicą znajdują się 2 węże o długości ok 25cm (dolot i powrót).
Końcówki standardowe dla jeepa zaczynają cieknąć i układ poci się a z czasem ATF zaczyna zjadać sam wąż, który od zewnątrz chyba nie do końca jest na niego odporny.
Jako, że ciśnienie w układzie jest niewielkie te węże można zamienić na normalne węże olejowe z opaskami metalowymi.
Jedynym problemem jest to, że standardowo zarobione wężę należy rozciąć razem z zarobionymi metalowymi końcówkami, które nachodzą na aluminiowe rurki.
Rurki są fajne bo zakończone progiem, za którym możemy założyć opaskę na nowym wężu, więc wszystko składa się prosto i łatwo.
Taki system na pewno będzie bardziej trwały i szybkorozbieralny
Całość zrobiłem przy okazji wymiany oleju w skrzyni, z chłodnicy zleciało troszeczkę oleju więc zabierając się na to warto mieć go w pogotowiu aby delikatnie uzupełnić stan.
Moja skrzynia to 42RLE, dodatkowo rocznik 07 czyli bez miarki oleju.
Na allegro można jednak kupić narzędzia pomiarowe do Chryslera ze skrzynią 42RLE (metalowa linka z miarką na końcu i książeczką, która objaśnia jak w jakiej skrzyni mierzymy stan).
Off Road we krwi.