BLOKADA 100%

WieRcik
Woźny
Posty: 936
Rejestracja: 11 mar 2018, 19:40

BLOKADA 100%

Post autor: WieRcik »

Z racji że mam koła w rozmiarze fabrycznym czyli nie całe 30" postanowiłem zwiększyć dzielność terenową mojego Kojota montując blokady 100% obu mostów , na pierwszy ogień oczywiście ARB ale cena to w ogóle jakiś kosmos i abstrakcja , no to chińska-dostępne do obydwu mostów ale nigdzie żadnych opinii na temat ich trwałości , szukałem dalej i trafiłem na firmę OX http://www.ox-usa.com/ , mają ceny nawet nawet ale przez przypadek miałem okazje przejechać się XJ z automatem chyba Detroit no i zachorowałem na niego. Szukając po internetach trafiłem na australijską firme LOKKA http://www.lokka.com/ której blokady były sporo tańsze od amerykańskich odpowiedników , dostępne nawet w Polsce tyle że cena to ok 2400zł.
Jak się okazało LOKKA bez problemu wysłała mi zamówiona blokadę , trwało to ok. 2 tygodni i kosztowało 1100zł z cłem , vat i przesyłką.
Do tego tylny most dostał komplet nowych łożysk Timkena i uszczelniaczy i piękny pancerny dekiel od Robika. Montaż blokady jest bardzo prosty i trwa ok. godziny , sama blokada terkocze tylko i wyłącznie na zakrętach lub wtedy kiedy mamy znaczną różnicę w ciśnieniach opon , działa wtedy kiedy powinna nie trzeba się martwić przed wjechaniem w teren czy mamy zapiętą czy przy wyjeżdżaniu na asfalt czy jest rozpięta , na dodatek jak jest reduktor 242 i zapniemy opcję FT to blokada przestaje działać i spokojnie możemy puścić lepszą połowę na zakupy np do stonki nie martwiąc się że poukręca nam półosie , a i zaletą tego rozwiązania jest to że jeżeli opór na kole jest tak duży że może pójść półoś blokada "przepuści" , jest głośny trzask ale nic się nie dzieje działa dalej.
JEDYNĄ ISTOTNĄ SPRAWĄ JEST TO ŻE MOST NIE MOŻE MIEĆ LSD , U MNIE BYŁO , WTEDY TRZEBA DOKUPIĆ TYLKO SAM KOSZ TAKI BEZ LSD , PRZEKŁADAMY TYLKO KOŁO TALERZOWE , RESZTA POZOSTAJE BEZ ZMIAN
A MINY GOŚCI W PARCHACH NA 35" BEZCENNE
20161111_123318.jpg
taki od stresowujacy zestawik weekendowy
Łożyska i uszczelniacze
20161125_115502.jpg
Zamontowana LOKKA
20161215_181539.jpg
I dekielek od Robika
20160427_104843.jpg
20160427_104911.jpg
Instrukcja montażu
phpBB [media]
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Obrazek
Krzysiek
Posty: 2
Rejestracja: 16 mar 2018, 06:32

Re: BLOKADA 100%

Post autor: Krzysiek »

Właśnie myślę o zakupie tej blokady do mojego KJ. Rozumiem, że jak jeździmy po czarnym na 2wd lub 4ft to niema żadnych problemów nie załącza się blokada na zakrętach? Trochę nie ogarniam dlaczego ma się załączać jak mamy PT, a nie załączać przy FT. Jeżeli tak jest to super.

Pozdrawiam,
Krzysiek
KJ 2.8CRD 2005 LIFT 2"
Kudlaty_zygi
Posty: 3
Rejestracja: 28 mar 2018, 08:13
Lokalizacja: Kraków

Re: BLOKADA 100%

Post autor: Kudlaty_zygi »

Też mnie to ciekawi czy może się załączyć na czarnym jak jest ślisko? Czy uslizg kilka musi być znaczny?
Pozdrawiam
WieRcik
Woźny
Posty: 936
Rejestracja: 11 mar 2018, 19:40

Re: BLOKADA 100%

Post autor: WieRcik »

Już ci tłumaczę , blokada załączy się kiedy koła są napędzane przez wał a ich prędkości obrotowe są różne , przy 2WD jak najbardziej działa , jeżeli pokonujesz zakręty bez dodawania na nich gazu to blokada się nie zapnie , jak dodasz gazu to wtedy zblokuje , na PT będzie działać bo w reduktorze przy tej pozycji masz blokadę między osiową czyli 50% tył i przód 50% , czyli tak czy tak napęd pójdzie na tył , przy pozycji FT nie masz zapiętej blokady między osiowej czyli wystarczy że jedno koło nie będzie miało przyczepności a już nie pojedziesz , dlatego FT to jedyna opcja do jazdy z "nie aktywną" blokadą.
Obrazek
Krzysiek
Posty: 2
Rejestracja: 16 mar 2018, 06:32

Re: BLOKADA 100%

Post autor: Krzysiek »

Dzięki za odpowiedź. I nawet jak bym założył dwie blokady, przód i tył to na FT nie będę miał problemu z tym że blokada się zapnie na czarnym?
WieRcik
Woźny
Posty: 936
Rejestracja: 11 mar 2018, 19:40

Re: BLOKADA 100%

Post autor: WieRcik »

Moim zdaniem nie ale osobiście założył bym sterowaną na przód , np OX , ewentualnie coś z chińszczyzny są dostępne https://www.alibaba.com/trade/search?fs ... eep+locker
Blokady działają bez zarzuty , kolega ma w zmocie zrobionej na bazie Vitary z silnikiem od Hayabusy 1.3 i kołach 35" , możesz zerknąć jak to robi
phpBB [media]
Obrazek
KAZIK
Posty: 49
Rejestracja: 14 lip 2019, 11:16

Re: BLOKADA 100%

Post autor: KAZIK »

Czy ktoś coś wie o blokadach ATP ? Jak to się sprawuje ?
WieRcik
Woźny
Posty: 936
Rejestracja: 11 mar 2018, 19:40

Re: BLOKADA 100%

Post autor: WieRcik »

Nie wiem jak te do Jeepa ale Suzukowcy nie narzekają na nie, jakoś wykonania podobnie jak HF.
Obrazek
Gienek
Posty: 15
Rejestracja: 29 paź 2021, 11:55

Re: BLOKADA 100%

Post autor: Gienek »

Witam. Nie chcę zakładać nowego tematu ale jak napisałem nie tu to przepraszam. Ale do sedna mam maly wyciek z tylnego mostu przy wale, pewnie puścił simering. Od razu chciałbym wymienić olej i tu pytanie jaki zamówić żeby mieć przy sobie (aby nie doszło do wyłączenia auta z eksploatacji na parę dni jakbym zamówił nie ten co trzeba) podniosłem auto do góry zakręciłem kołami i kręciły się one w przeciwnym kierunku do siebie czyli mam rozumieć że nie ma lsd i mogę zamówić olej bez tego dodatku? Czy na przykład mogę zamówić olej z dodatkiem do lsd i wlac do mostu nawet jak takiej blokady nie posiada w tym przypadku miałbym jakąś pewność że ogarnę to w jeden dzień
grzechu 031
Posty: 235
Rejestracja: 22 sie 2020, 20:41

Re: BLOKADA 100%

Post autor: grzechu 031 »

Lej bez dodatku będzie taniej
ODPOWIEDZ