WieRcikowy WYPRAWOWY KJ/LIBERTY
WieRcikowy WYPRAWOWY KJ/LIBERTY
Wiele razy słyszałem że Kojot jest gówniany , mały , nieporęczny , nie ma mostu i w ogóle jest do dupy , ale mam auto w super stanie i postanowiłem nieco go zmodyfikować tak a żebym tu i ówdzie mógł się po szwędać z synkiem. Pierwsza zasadnicza sprawa to zapewnienie sobie noclegu i tutaj po rozpatrzeniu namiotu dachowego - minimum 3000zł ,nawet samoróbka , do tego bagażnik i w pytę problemów , dlatego padło na spanie we furze , wiem mam tam niecałe 170cm długości - ja mam 180cm wzrostu , no i lipa. Ale że z natury jestem mendowaty i upierdliwie uparty to wydłubałem fotele i zacząłem kombinować , jakoś tak wyszło że teraz mam dokładnie 197cm ale jest jeszcze szansa na parę centymów tylko muszę obejrzeć czy da się coś wyskrobać z tylnej klapy , wywalę napompowany plastik i wstawię ryfelek. Po poprawieniu fabryki mam prawie 30 cm więcej co spokojnie pozwala już myśleć nad zabudową wnętrza a poprawiłem tylko fotele.
Tak wyglądało to w oryginale A tak po przeróbce foteli Żeby to osiągnąć trzeba podłubać przy fotelach , wywalamy ogranicznik na szynie , tam jest taki bolec którego wyjmiemy kombinerkami , niestety z ogranicznikiem pochylenia oparcia jest trochę więcej roboty i potrzebna jest spawarka i szlifierka kątowa Niestety po demontażu plastiku z klapy tylnej okazało się że montaż blachy ryflowanej jest praktycznie niemożliwy , przynajmniej w domowych warunkach , ze względu na krzywizny jakie tam są , ponadto tracimy na komforcie jazdy - strasznie przenosi hałas z zewnątrz.
Po drobnym przemeblowaniu zrobiło się całkiem sporo miejsca , spokojnie mogłem wyspać się z moim synusiem w tedy 6 letnim.
Łata ma 2m długości A że Kojot jest dość wysoki to spokojnie można w nim usiąść Z racji tego że konstrukcja łóżka miała być ameliniowa a ja nie bardzo mam czym to pospawać to zmuszony byłem poczekać aż kolega będzie miał chwilę wolnego i wesprze mnie w wydziwianiu.
Nie mają za bardzo pola manewru z dalszą zabudową zająłem się osłonami podwozia bo miałem tylko stalową oryginalną silnika. Miałem dłubać to z blachy stalowej ale waga mnie przeraziła i padło na amelinium.
AL 6mmx1000mmx2000mm = 32kg
AL 10mmx1000mmx2000mm = 54kg
STAL 6mmx1000mmx2000mm = 94,2kg!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
jak widać różnica spora , zostaje np. na karnister 20l Pb i 20l wody. Było sporo sprzeciwów wobec amelinium ale w quadzie mam 0,8mm a gadzina waży 300kg i nigdy nie udało jej się uszkodzić a przeżyła niewiarygodne cioranie , przy odpowiednim podcięciu , podwinięciu i zespawaniu jest nie do ruszenia , poza tym te osłony nie będą narażone na takie uszkodzenia jak podczas ciorania "w koło kominowego" , to bardziej zabezpieczenie przed kamieniami i różnymi luźno latającymi dziadostwami.
Korzystałem z tego kalkulatora
http://multistal.pl/kalkulator
Osłona poszła pod cały spód aż do reduktora , zrobiona była na wzór dedykowanego ASFIRa , nawet napis wypalony hehheeh A co jak lans to lans
Tak wyglądało to w oryginale A tak po przeróbce foteli Żeby to osiągnąć trzeba podłubać przy fotelach , wywalamy ogranicznik na szynie , tam jest taki bolec którego wyjmiemy kombinerkami , niestety z ogranicznikiem pochylenia oparcia jest trochę więcej roboty i potrzebna jest spawarka i szlifierka kątowa Niestety po demontażu plastiku z klapy tylnej okazało się że montaż blachy ryflowanej jest praktycznie niemożliwy , przynajmniej w domowych warunkach , ze względu na krzywizny jakie tam są , ponadto tracimy na komforcie jazdy - strasznie przenosi hałas z zewnątrz.
Po drobnym przemeblowaniu zrobiło się całkiem sporo miejsca , spokojnie mogłem wyspać się z moim synusiem w tedy 6 letnim.
Łata ma 2m długości A że Kojot jest dość wysoki to spokojnie można w nim usiąść Z racji tego że konstrukcja łóżka miała być ameliniowa a ja nie bardzo mam czym to pospawać to zmuszony byłem poczekać aż kolega będzie miał chwilę wolnego i wesprze mnie w wydziwianiu.
Nie mają za bardzo pola manewru z dalszą zabudową zająłem się osłonami podwozia bo miałem tylko stalową oryginalną silnika. Miałem dłubać to z blachy stalowej ale waga mnie przeraziła i padło na amelinium.
AL 6mmx1000mmx2000mm = 32kg
AL 10mmx1000mmx2000mm = 54kg
STAL 6mmx1000mmx2000mm = 94,2kg!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
jak widać różnica spora , zostaje np. na karnister 20l Pb i 20l wody. Było sporo sprzeciwów wobec amelinium ale w quadzie mam 0,8mm a gadzina waży 300kg i nigdy nie udało jej się uszkodzić a przeżyła niewiarygodne cioranie , przy odpowiednim podcięciu , podwinięciu i zespawaniu jest nie do ruszenia , poza tym te osłony nie będą narażone na takie uszkodzenia jak podczas ciorania "w koło kominowego" , to bardziej zabezpieczenie przed kamieniami i różnymi luźno latającymi dziadostwami.
Korzystałem z tego kalkulatora
http://multistal.pl/kalkulator
Osłona poszła pod cały spód aż do reduktora , zrobiona była na wzór dedykowanego ASFIRa , nawet napis wypalony hehheeh A co jak lans to lans
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Re: WYPRAWOWY KJ/LIBERTY
Kojot będzie użytkowany w różnych warunkach a i pod różnym obciążeniem w związku tym postanowiłem założyć dodatkową chłodnicę oleju do ASB (skrzyni automatycznej) , teoretycznie ten zabieg znacznie wydłuża żywotność oleju a co za tym idzie i skrzyni.
Sugerowałem się tym
na oleju o temperaturze 157 'C - skrzynia przejedzie 800 Mil
na oleju o temperaturze 146 'C - skrzynia przejedzie 1500 Mil
na oleju o temperaturze 127 'C - skrzynia przejedzie 5000 Mil
na oleju o temperaturze 116 'C - skrzynia przejedzie 10 000 Mil
na oleju o temperaturze 104 'C - skrzynia przejedzie 20 000 Mil
na oleju o temperaturze 91 'C - skrzynia przejedzie 50 000 Mil
na oleju o temperaturze 79 'C - skrzynia przejedzie 100 000 Mil Zamontowane przed chłodnicą wody a wpięte na wyjściu z oryginalnej chłodnicy oleju skrzyni tej zespolonej z chłodnicą wody. Oleju dolałem jakieś 300-500ml
Sugerowałem się tym
na oleju o temperaturze 157 'C - skrzynia przejedzie 800 Mil
na oleju o temperaturze 146 'C - skrzynia przejedzie 1500 Mil
na oleju o temperaturze 127 'C - skrzynia przejedzie 5000 Mil
na oleju o temperaturze 116 'C - skrzynia przejedzie 10 000 Mil
na oleju o temperaturze 104 'C - skrzynia przejedzie 20 000 Mil
na oleju o temperaturze 91 'C - skrzynia przejedzie 50 000 Mil
na oleju o temperaturze 79 'C - skrzynia przejedzie 100 000 Mil Zamontowane przed chłodnicą wody a wpięte na wyjściu z oryginalnej chłodnicy oleju skrzyni tej zespolonej z chłodnicą wody. Oleju dolałem jakieś 300-500ml
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Re: WYPRAWOWY KJ/LIBERTY
Kolejnym temat to lift i koła , tutaj też było wiele kontrowersji i zdziwienia bo całość poszła tylko o 2" na pełnym zestawie LOVELLSA HD ( jeżeli ktoś nie planuje większego obciążenia typu bagażnik dachowy , progi stalowe , wyciągarka , przyczepa to niech nie kupuje HD bo mój Kojot finalnie "utył" o 270kg , na starcie ważył 2040kg, i dalej jest twardo) a koła pozostały w fabrycznym rozmiarze , dlaczego - ano dlatego że chcę pozostać jak najbliżej oryginału co by uniknąć większych przeróbek z tym związanych , auto służy mi na co dzień i będzie użytkowane w dłuższych trasach , wakacje , wypady weekendowe.Ale do rzeczy
Re: WYPRAWOWY KJ/LIBERTY
Oprócz całego Lovellsa HD Kojot dostał komplet wszystkich poliuretanów , łącznie z robionymi na zamówienie poduszkami pod Mcphersony i tulejami mostu przedniego , gumowe nie wytrzymały współpracy z zawieszeniem HD
A w przypadku opon trzeba wziąć pod uwagę że ten sam rozmiar w rzeczywistości różni się znacznie wymiarami rzeczywistymi u różnych producentów. To jest 225/75/16 Cooper STT i BFG MudTerrein A tutaj z Uniroyal 235/65/16 z którymi auto kupiłem Wyciągarka jest tak zainstalowana
Nie ma co ukrywać że zależało mi na spalaniu i zachowaniu osiągów i dlatego zostałem przy oryginalnym rozmiarze opon , chociaż ... no właśnie.A w przypadku opon trzeba wziąć pod uwagę że ten sam rozmiar w rzeczywistości różni się znacznie wymiarami rzeczywistymi u różnych producentów. To jest 225/75/16 Cooper STT i BFG MudTerrein A tutaj z Uniroyal 235/65/16 z którymi auto kupiłem Wyciągarka jest tak zainstalowana
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Re: WYPRAWOWY KJ/LIBERTY
Kolejna sprawa to zabudowa bagażnika , wiadomo że nie dość że jest mały to jeszcze bardzo nie ustawny , zwłaszcza jak ma się jeszcze nadtlenek , taki bagażnik ma swoje zalety bo zabiera się to co jest potrzebne a nie to co się zmieści.
W pierwszej wersji była blacha ale zrobiło się pudło rezonansowe i kiepsko z widocznością do tyłu było i finalnie wrzuciłem siatkę ,
piaskowanie i malowanie proszkowe i efekt końcowy Jak się okazało to i tak można spakować dużo za dużo
Dostępne są gotowe półki chyba Mopara ale cena min. 400zł jakoś do mnie nie przemawiała.
Jako że uważam iż waga to podstawa nie zastosowałem tak wszędzie lansowanych zabudów z OSP , płyty meblowej , czy też ze sklejki i wykorzystałem zwykłe kratki z bagażówek po jakieś 20zł na szrocie
trochę cięcia , przymierzania , spawaniaW pierwszej wersji była blacha ale zrobiło się pudło rezonansowe i kiepsko z widocznością do tyłu było i finalnie wrzuciłem siatkę ,
piaskowanie i malowanie proszkowe i efekt końcowy Jak się okazało to i tak można spakować dużo za dużo
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Re: WYPRAWOWY KJ/LIBERTY
Do szczęścia brakowało tylko stolika ale że krzywizny na drzwiach tylnych są nie do opanowania bez cięcia , gięcia i spawania oryginalny plastik pozostał tam gdzie był
zatem kawałek blachy ameliniowej ryflowanej , szlifierka , zawiasy , sznurek i ogień Trzeba pamiętać przy cięciu o okularach bo amelinium lata wszędzie.
Jedyny problem to wymiana plastikowych zatrzasków w klapie na nitonakrętki , nie warto tutaj walczyć z ich montażem bez nitownicy lepiej podjechać do pierwszego lepszego warsztatu i za browara niech to zamontują. Później to już tylko podcinani i dopasowywanie
problemem są zawiasy które trzeba podciąć no inaczej półka się nie otworzy bo znajdują się na różnych odległościach z racji krzywizny klapy.
A tak wyszło na gotowo
zatem kawałek blachy ameliniowej ryflowanej , szlifierka , zawiasy , sznurek i ogień Trzeba pamiętać przy cięciu o okularach bo amelinium lata wszędzie.
Jedyny problem to wymiana plastikowych zatrzasków w klapie na nitonakrętki , nie warto tutaj walczyć z ich montażem bez nitownicy lepiej podjechać do pierwszego lepszego warsztatu i za browara niech to zamontują. Później to już tylko podcinani i dopasowywanie
problemem są zawiasy które trzeba podciąć no inaczej półka się nie otworzy bo znajdują się na różnych odległościach z racji krzywizny klapy.
A tak wyszło na gotowo
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Posty: 10
- Rejestracja: 06 maja 2018, 20:19
Re: WYPRAWOWY KJ/LIBERTY
no powiem ci że....
ja pierdolę to żeś narozrabiał trochę...
A taką belkę do szarpania i sposób mocowania wciągarki to sam wymyśliłeś czy gdzieś zakupiłeś bo chyba bym się na takie coś zdecydował...
ja pierdolę to żeś narozrabiał trochę...
A taką belkę do szarpania i sposób mocowania wciągarki to sam wymyśliłeś czy gdzieś zakupiłeś bo chyba bym się na takie coś zdecydował...
Re: WYPRAWOWY KJ/LIBERTY
Mozesz to sprowadzic z usa oryginal, kolo tysiaka wychodzi
K
K
KJ 2.8 crd 163 KM sport, NP-242, 545 RFE, 2”
Re: WYPRAWOWY KJ/LIBERTY
Mam schemat , będę przy kompie to wrzucę
Re: WYPRAWOWY KJ/LIBERTY
@skrzysiek o jakiej belce mówisz z usa?