WieRcikowy WYPRAWOWY KJ/LIBERTY

WieRcik
Woźny
Posty: 936
Rejestracja: 11 mar 2018, 19:40

WieRcikowy WYPRAWOWY KJ/LIBERTY

Post autor: WieRcik »

Wiele razy słyszałem że Kojot jest gówniany , mały , nieporęczny , nie ma mostu i w ogóle jest do dupy , ale mam auto w super stanie i postanowiłem nieco go zmodyfikować tak a żebym tu i ówdzie mógł się po szwędać z synkiem. Pierwsza zasadnicza sprawa to zapewnienie sobie noclegu i tutaj po rozpatrzeniu namiotu dachowego - minimum 3000zł ,nawet samoróbka , do tego bagażnik i w pytę problemów , dlatego padło na spanie we furze , wiem mam tam niecałe 170cm długości - ja mam 180cm wzrostu , no i lipa. Ale że z natury jestem mendowaty i upierdliwie uparty to wydłubałem fotele i zacząłem kombinować , jakoś tak wyszło że teraz mam dokładnie 197cm ale jest jeszcze szansa na parę centymów tylko muszę obejrzeć czy da się coś wyskrobać z tylnej klapy , wywalę napompowany plastik i wstawię ryfelek. Po poprawieniu fabryki mam prawie 30 cm więcej co spokojnie pozwala już myśleć nad zabudową wnętrza a poprawiłem tylko fotele.
Tak wyglądało to w oryginale
20151228_144544.jpg
A tak po przeróbce foteli
20151228_144604.jpg
Żeby to osiągnąć trzeba podłubać przy fotelach , wywalamy ogranicznik na szynie , tam jest taki bolec którego wyjmiemy kombinerkami , niestety z ogranicznikiem pochylenia oparcia jest trochę więcej roboty i potrzebna jest spawarka i szlifierka kątowa
20151228_124918.jpg
20151228_153348.jpg
20151228_153357.jpg
Niestety po demontażu plastiku z klapy tylnej okazało się że montaż blachy ryflowanej jest praktycznie niemożliwy , przynajmniej w domowych warunkach , ze względu na krzywizny jakie tam są , ponadto tracimy na komforcie jazdy - strasznie przenosi hałas z zewnątrz.
Po drobnym przemeblowaniu zrobiło się całkiem sporo miejsca , spokojnie mogłem wyspać się z moim synusiem w tedy 6 letnim.
Łata ma 2m długości
8e4431f7346052e3.jpg
482aa62bab2d0231gen.jpg
2ea8e3b03214cff7gen.jpg
A że Kojot jest dość wysoki to spokojnie można w nim usiąść
1488fd856569973e.jpg
Z racji tego że konstrukcja łóżka miała być ameliniowa a ja nie bardzo mam czym to pospawać to zmuszony byłem poczekać aż kolega będzie miał chwilę wolnego i wesprze mnie w wydziwianiu.
Nie mają za bardzo pola manewru z dalszą zabudową zająłem się osłonami podwozia bo miałem tylko stalową oryginalną silnika. Miałem dłubać to z blachy stalowej ale waga mnie przeraziła i padło na amelinium.
AL 6mmx1000mmx2000mm = 32kg
AL 10mmx1000mmx2000mm = 54kg
STAL 6mmx1000mmx2000mm = 94,2kg!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
jak widać różnica spora , zostaje np. na karnister 20l Pb i 20l wody. Było sporo sprzeciwów wobec amelinium ale w quadzie mam 0,8mm a gadzina waży 300kg i nigdy nie udało jej się uszkodzić a przeżyła niewiarygodne cioranie , przy odpowiednim podcięciu , podwinięciu i zespawaniu jest nie do ruszenia , poza tym te osłony nie będą narażone na takie uszkodzenia jak podczas ciorania "w koło kominowego" , to bardziej zabezpieczenie przed kamieniami i różnymi luźno latającymi dziadostwami.
Korzystałem z tego kalkulatora
http://multistal.pl/kalkulator
Osłona poszła pod cały spód aż do reduktora , zrobiona była na wzór dedykowanego ASFIRa , nawet napis wypalony hehheeh A co jak lans to lans
20160625_132556.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Obrazek
WieRcik
Woźny
Posty: 936
Rejestracja: 11 mar 2018, 19:40

Re: WYPRAWOWY KJ/LIBERTY

Post autor: WieRcik »

Kojot będzie użytkowany w różnych warunkach a i pod różnym obciążeniem w związku tym postanowiłem założyć dodatkową chłodnicę oleju do ASB (skrzyni automatycznej) , teoretycznie ten zabieg znacznie wydłuża żywotność oleju a co za tym idzie i skrzyni.
Sugerowałem się tym
na oleju o temperaturze 157 'C - skrzynia przejedzie 800 Mil
na oleju o temperaturze 146 'C - skrzynia przejedzie 1500 Mil
na oleju o temperaturze 127 'C - skrzynia przejedzie 5000 Mil
na oleju o temperaturze 116 'C - skrzynia przejedzie 10 000 Mil
na oleju o temperaturze 104 'C - skrzynia przejedzie 20 000 Mil
na oleju o temperaturze 91 'C - skrzynia przejedzie 50 000 Mil
na oleju o temperaturze 79 'C - skrzynia przejedzie 100 000 Mil
1c3eaf6362d1d54bmed.jpg
Zamontowane przed chłodnicą wody a wpięte na wyjściu z oryginalnej chłodnicy oleju skrzyni tej zespolonej z chłodnicą wody.
20160430_153646.jpg
20160901_184546.jpg
Oleju dolałem jakieś 300-500ml
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Obrazek
WieRcik
Woźny
Posty: 936
Rejestracja: 11 mar 2018, 19:40

Re: WYPRAWOWY KJ/LIBERTY

Post autor: WieRcik »

Kolejnym temat to lift i koła , tutaj też było wiele kontrowersji i zdziwienia bo całość poszła tylko o 2" na pełnym zestawie LOVELLSA HD ( jeżeli ktoś nie planuje większego obciążenia typu bagażnik dachowy , progi stalowe , wyciągarka , przyczepa to niech nie kupuje HD bo mój Kojot finalnie "utył" o 270kg , na starcie ważył 2040kg, i dalej jest twardo) a koła pozostały w fabrycznym rozmiarze , dlaczego - ano dlatego że chcę pozostać jak najbliżej oryginału co by uniknąć większych przeróbek z tym związanych , auto służy mi na co dzień i będzie użytkowane w dłuższych trasach , wakacje , wypady weekendowe.Ale do rzeczy
Obrazek
WieRcik
Woźny
Posty: 936
Rejestracja: 11 mar 2018, 19:40

Re: WYPRAWOWY KJ/LIBERTY

Post autor: WieRcik »

Oprócz całego Lovellsa HD Kojot dostał komplet wszystkich poliuretanów , łącznie z robionymi na zamówienie poduszkami pod Mcphersony i tulejami mostu przedniego , gumowe nie wytrzymały współpracy z zawieszeniem HD
IMG_20180124_082949.jpg
20170315_110923.jpg
Nie ma co ukrywać że zależało mi na spalaniu i zachowaniu osiągów i dlatego zostałem przy oryginalnym rozmiarze opon , chociaż ... no właśnie.
20151229_151615.jpg
A w przypadku opon trzeba wziąć pod uwagę że ten sam rozmiar w rzeczywistości różni się znacznie wymiarami rzeczywistymi u różnych producentów. To jest 225/75/16 Cooper STT i BFG MudTerrein
20151229_150148.jpg
A tutaj z Uniroyal 235/65/16 z którymi auto kupiłem
20151229_150245.jpg
Wyciągarka jest tak zainstalowana
7163266472_9645473725_z.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Obrazek
WieRcik
Woźny
Posty: 936
Rejestracja: 11 mar 2018, 19:40

Re: WYPRAWOWY KJ/LIBERTY

Post autor: WieRcik »

Kolejna sprawa to zabudowa bagażnika , wiadomo że nie dość że jest mały to jeszcze bardzo nie ustawny , zwłaszcza jak ma się jeszcze nadtlenek , taki bagażnik ma swoje zalety bo zabiera się to co jest potrzebne a nie to co się zmieści.
20160625_192049.jpg
Dostępne są gotowe półki chyba Mopara ale cena min. 400zł jakoś do mnie nie przemawiała.
30221804_1689472484423077_665328987979096131_n.jpg
Jako że uważam iż waga to podstawa nie zastosowałem tak wszędzie lansowanych zabudów z OSP , płyty meblowej , czy też ze sklejki i wykorzystałem zwykłe kratki z bagażówek po jakieś 20zł na szrocie
20160625_192011.jpg
trochę cięcia , przymierzania , spawania
20160628_145844.jpg
W pierwszej wersji była blacha ale zrobiło się pudło rezonansowe i kiepsko z widocznością do tyłu było i finalnie wrzuciłem siatkę ,
piaskowanie i malowanie proszkowe i efekt końcowy
20160815_175323.jpg
Jak się okazało to i tak można spakować dużo za dużo
20160704_105805.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Obrazek
WieRcik
Woźny
Posty: 936
Rejestracja: 11 mar 2018, 19:40

Re: WYPRAWOWY KJ/LIBERTY

Post autor: WieRcik »

Do szczęścia brakowało tylko stolika ale że krzywizny na drzwiach tylnych są nie do opanowania bez cięcia , gięcia i spawania oryginalny plastik pozostał tam gdzie był
8e4431f7346052e3.jpg
zatem kawałek blachy ameliniowej ryflowanej , szlifierka , zawiasy , sznurek i ogień
20160706_183208.jpg
20160706_183134.jpg
20160706_183125.jpg
Trzeba pamiętać przy cięciu o okularach bo amelinium lata wszędzie.
Jedyny problem to wymiana plastikowych zatrzasków w klapie na nitonakrętki , nie warto tutaj walczyć z ich montażem bez nitownicy lepiej podjechać do pierwszego lepszego warsztatu i za browara niech to zamontują. Później to już tylko podcinani i dopasowywanie
problemem są zawiasy które trzeba podciąć no inaczej półka się nie otworzy bo znajdują się na różnych odległościach z racji krzywizny klapy.
A tak wyszło na gotowo
20160815_175317.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Obrazek
danielneryng
Posty: 10
Rejestracja: 06 maja 2018, 20:19

Re: WYPRAWOWY KJ/LIBERTY

Post autor: danielneryng »

no powiem ci że....
ja pierdolę to żeś narozrabiał trochę...
A taką belkę do szarpania i sposób mocowania wciągarki to sam wymyśliłeś czy gdzieś zakupiłeś bo chyba bym się na takie coś zdecydował...
skrzysiek
Posty: 19
Rejestracja: 24 kwie 2019, 17:45

Re: WYPRAWOWY KJ/LIBERTY

Post autor: skrzysiek »

Mozesz to sprowadzic z usa oryginal, kolo tysiaka wychodzi
K
KJ 2.8 crd 163 KM sport, NP-242, 545 RFE, 2”
WieRcik
Woźny
Posty: 936
Rejestracja: 11 mar 2018, 19:40

Re: WYPRAWOWY KJ/LIBERTY

Post autor: WieRcik »

Mam schemat , będę przy kompie to wrzucę
Obrazek
btd
Posty: 7
Rejestracja: 16 mar 2018, 20:51

Re: WYPRAWOWY KJ/LIBERTY

Post autor: btd »

@skrzysiek o jakiej belce mówisz z usa?
ODPOWIEDZ