WAHACZE JBA A WIĘKSZE OPONY

KAZIK
Posty: 13
Rejestracja: 14 lip 2019, 9:16

WAHACZE JBA A WIĘKSZE OPONY

Post autor: KAZIK »

Witam wszystkich.
Mam pytanie - KJ lift 2", górne wahacze mam JBA , felgi DOTZ DAKAR et 13 i chcę wrzucić 245/75-16 cooper st maxx, wejdą mi te opony - nie będą trzeć o wahacz przy skręcie ? Ewentualnie czy ktoś miał w KJ takie opony ?
Dzięki za pomoc
Pozdrawiam

WieRcik
Posty: 272
Rejestracja: 11 mar 2018, 18:40

Re: WAHACZE JBA A WIĘKSZE OPONY

Post autor: WieRcik »

Opony wejdą ale musisz pozbyć się zgrzewów blach , jest na forum co i jak i dodać dystanse 30mm wtedy nie będą tarły o wahacze.
Obrazek

KAZIK
Posty: 13
Rejestracja: 14 lip 2019, 9:16

Re: WAHACZE JBA A WIĘKSZE OPONY

Post autor: KAZIK »

Ze zgrzewami to wiem o co chodzi tylko nie wiem jak z dystansami bo przy tych felgach ( mają przesunięcie na zewnątrz )oryginalne opony 235 są na równej lini z tym plastikowym nadkolem, jak jeszcze dorzucę dystanse to koła wyjdą poza nadkola - czy to będzie normalne przy tych oponach ?,

zajacw
Posty: 13
Rejestracja: 03 wrz 2018, 16:05

Re: WAHACZE JBA A WIĘKSZE OPONY

Post autor: zajacw »

Ja też mam DOTZ DAKAR et 13 + opony 235/85 R16 (trochę większe). Wahacz nie będzie problemem, tylko tak jak pisał WieRcik - zgrzewy, ewentualnie spód przedniego zderzaka lub nadkola z przodu przy maksymalnych skrętach.

Mbudz
Posty: 2
Rejestracja: 21 lut 2019, 16:28

Re: WAHACZE JBA A WIĘKSZE OPONY

Post autor: Mbudz »

zajacw pisze:
26 lis 2019, 10:45
Ja też mam DOTZ DAKAR et 13 + opony 235/85 R16 (trochę większe). Wahacz nie będzie problemem, tylko tak jak pisał WieRcik - zgrzewy, ewentualnie spód przedniego zderzaka lub nadkola z przodu przy maksymalnych skrętach.
Cześć, mógłbyś pokazać ile wycinałeś/klepałeś, żeby zmieścić 235/85 R16? Jakie zawieszenie masz do tych opon?
Pozdrawiam,

zajacw
Posty: 13
Rejestracja: 03 wrz 2018, 16:05

Re: WAHACZE JBA A WIĘKSZE OPONY

Post autor: zajacw »

Postaram się dzisiaj zrobić jakieś zdjęcia. Generalnie dużo tego wycinania było - praktycznie cały plastik nadkola od strony kabiny (na gołą blachę nakleiłem maty samoprzylepne butylowe i potraktowałem barankiem) o klepaniu zgrzewu nie wspominam nawet - musi być sklepany całkowicie na płasko. Z przodu wycięte jakieś 5cm fartucha pod zderzakiem, do zderzaka przynitowany kątownik z tworzywa i do niego przynitowane nadkole (nity plastikowe). No i butla spryskiwacza - przeniesiona do komory silnika - standardowo jest po prawej stronie przedniego zderzaka przy samym nadkolu (butlę kupiłem mniejszą jako taki zestaw spryskiwaczy do ksenonów - pompkę trzeba było przenieść oryginalną) Co do zawieszenia to lift 2" - sprężyny Iron Man (nie wiem czy polecam - u mnie przód już nieźle siadł ) amortyzatory Lovellsa. Pod te koła zmieniłem też przełożenia w mostach z 3.77 na 4.10 ale z perspektywy czasu niewiele to miało sensu - nie widzę jakiejś drastycznej różnicy. Co do samych kół i kłopotów z nimi - jak bym to robił teraz to poszedł bym w 245/75R16 - niewielka różnica a dużo mniej zachodu.
Pozdrawiam

WieRcik
Posty: 272
Rejestracja: 11 mar 2018, 18:40

Re: WAHACZE JBA A WIĘKSZE OPONY

Post autor: WieRcik »

Przy 245/75/16 zmiana przełożeń na 4.1 wyszła na + , zrobił się zrywniejszy no i po montażu zestawu do skrzyni od Transgo to aż dziwinie się jeździ , tak poprawiła się kultura jej pracy.
Obrazek

ODPOWIEDZ