Lift dla amatora

Sadov
Posty: 9
Rejestracja: 08 mar 2020, 20:56

Lift dla amatora

Post autor: Sadov »

Witam,

przestudiowałem cały dział dotyczący liftu Kojota i żeby to jeszcze raz wyartykułować i zrozumieć odpowiedzcie proszę na poniższe pytania:
1) czy zwykły amator może wykonać lift samemu mając do dyspozycji warsztatowy podnośnik?
2) zawieszenie firmy Ironman jest bee.
3) czy robiąc 2" liftu trzeba coś jeszcze zmienić?
4) polecany zestaw to: EFS lub Lovells lub mix tych firm (może coś innego polecacie).
5) Zna ktoś jakiś polecany warsztat robiący lift'a w województwie pomorski.

Dzięki bardzo i mam nadzieję, że to wszystko ogarnę.
WieRcik
Woźny
Posty: 936
Rejestracja: 11 mar 2018, 19:40

Re: Lift dla amatora

Post autor: WieRcik »

1. Tak tylko potrzebny ogarnięty geometra od kół , no chyba że masz samozaparcie , sznurek budowlany ti sam ustawisz
2. IM to niestety wyjątkowy gównolit-przynajmniej w linii KJ/LIBERTY
3. Zależy jak będziesz użytkował auto , wskazane jest przedłużenie amorów przód , dłuższe wahacze przód góra i tył
4. Konfiguracja zależy od tego co wsadzisz , głównie chodzi o twardość sprężyn HD , MD czy STANDARD
5. Jak pojedziesz do typowo offroadowego warsztatu , np Suchorza , to obedrą Cię żywcem , to nie jest żadna filozofia , normalny mechanik to ogarnie tylko musisz być przy tym

I tak poza konkursem nie iź w poliuretany , nie warto
Obrazek
Sadov
Posty: 9
Rejestracja: 08 mar 2020, 20:56

Re: Lift dla amatora

Post autor: Sadov »

Dzięki bardzo za odpowiedź.
Geometrię ogarnę w stacji diagnostycznej, będę to robił z kolegą mechanikiem to myślę, że to ogarniemy.
Chciałbym pójść w Lovells'a.
Martwi mnie wymiana wahaczy i przedłużanie amorów. Czy nie muszę zmieniać jak będę używa w lekkim terenie i turystycznie?
Co do twardości sprężyn: mam bagażnik dachowy i chciałbym mieć stalowe zderzaki i może wciągarkę. To pewnie trzeba będzie zainstalować sprężyny HD.

Proszę o jeszcze o info jaką twardość sprężyn polecacie.
WieRcik
Woźny
Posty: 936
Rejestracja: 11 mar 2018, 19:40

Re: Lift dla amatora

Post autor: WieRcik »

Jeśli HD z Lovellsa to amortyzatory Bilstaina inne padają , jeśli nie dasz dłuższych wahaczy to lift za bardzo nie ma sensu i efekt będzie odwrotny od zamierzonego , zamiast zwiększyć skok zawieszenia to niestety go skrócisz , poza tym cała reszta zawieszenia dostaje w dupę bo wszystko jest napięte jak baranie jaja. Ja mam u siebie HD i są zajebiście sztywne , pomimo tego że Kojot jest cięższy o prawie 300kg , bagażnik , progi, osłony , belka na przód , hak , zabudowa i graty.
Obrazek
KrisT1000
Posty: 143
Rejestracja: 10 mar 2020, 23:03

Re: Lift dla amatora

Post autor: KrisT1000 »

Możecie pomóc w kwestii dłuższych wahaczy do KJ przy lifcie 2 cale.
Ktoś poleca? Dorabia? :)
mikrupin
Posty: 4
Rejestracja: 31 gru 2022, 19:04

Re: Lift dla amatora

Post autor: mikrupin »

Podepnę się pod temat bo w polskiej sieci jest mało szczegółów. Minanowicie, mając fabrycznego KJ, chcę zrobić jeden z wariantów, ktoś jest w stanie polecić dokładne części (lista z nazwą, oznaczeniem modelu każdej z części), żeby ogarnąć sobie koszt?

WARIANT 1: lift 2"

WARIANT 2: lift 3,5 - 4" (ten temat praktycznie nie istnieje, ale może ktoś robił, lub wie na czym dokładnie zrobić?)

Oczywiście nie interesuje mnie "gównolift" typu same podkładki czy gumy.

Myślę, że taki dokładny wykaz pomoże wielu osobom trafiającym na to forum.

Z góry dzięki za pomoc! :)
WieRcik
Woźny
Posty: 936
Rejestracja: 11 mar 2018, 19:40

Re: Lift dla amatora

Post autor: WieRcik »

Wystarczy zajrzeć do działu zawieszenia i masz waszystko od a do z, a potem do działu sprzedam i są oferty dot. wahaczy.
Obrazek
ODPOWIEDZ