Jakie momenty dokręcania rozrzadu??

Kula
Posty: 56
Rejestracja: 09 sty 2022, 08:47

Jakie momenty dokręcania rozrzadu??

Post autor: Kula »

l

Witam.
Czy ktoś może wie lub gdzie znajdę informacje odnośnie właściwego momentu dokręcania śrub, napinacza i kół prowadzących rozrzadu w silniku liberty 2,8??
Z góry dziękuję
Awatar użytkownika
darekcz
Posty: 61
Rejestracja: 01 lut 2022, 10:01

Re: Jakie momenty dokręcania rozrzadu??

Post autor: darekcz »

Instrukcja wymiany rozrządu do 2.8.

1. Zdejmij wentylator chłodzący i osłonę. Montaż wentylatora jest najlepszy usuwany bardzo dużym kluczem półksiężycowym na nakrętce tuż za nią sprzęgło wiskotyczne wentylatora. Następnie uderz kluczem w kontuar w kierunku zgodnym z ruchem wskazówek zegara za pomocą małego młota kowalskiego. Może pomóc spryskaj olejem penetrującym. W najgorszym przypadku zaklinuj się coś w tyle koło pasowe napędu wentylatora, aby się nie obracało, a następnie użyj metoda sań.
2. Zdjąć pasek napędowy akcesoriów.
3. Zdjąć obydwie rolki napinające (gwint prawoskrętny, 16 mm) (a), moc pompa steru (3 śruby, do których dostajesz się obracając koło pasowe, 10 mm) (b), napinacz paska pomocniczego (c), koło pasowe wentylatora chłodzącego i wspornik (śruby 4-13mm) (d), koło pasowe/tłumik wału korbowego (4-10mm) śruby, może być konieczne przytrzymanie koła pasowego za śrubę środkową 21 mm) (e) i alternator (śruby 2-13 mm z przodu i 1-15 mm na) z tyłu uwaga, będziesz musiał poluzować śruby 2-13 mm dla wspornik mocujący alternator do głowicy cylindrów) (f) .
4. Zdejmij przednią pokrywę rozrządu (śruba 7mm x 17)
5. Usuń obie zaślepki w pokrywie wałka rozrządu (jedna po stronie wlotowej) za umieszczeniem alternatora, jeden po stronie wydechu z tyłu
obszar termostatu). Usuń zaślepki za pomocą sześciokąta 5 mm.
6. Obracaj silnik zgodnie z ruchem wskazówek zegara tylko z nasadką 21 mm na z przodu wału korbowego, aż klucz imbusowy 6 mm wejdzie w otwór flexplate/koło zamachowe.
7. Sprawdź dwa otwory w pokrywie wałka rozrządu, aby zobaczyć, czy otwory w wyrównaniu wałków rozrządu. Jeśli tak, zainstaluj dwa kołki w
odpowiedni wałek rozrządu. Jeśli nie, obróć silnik o 360 stopni przy wał korbowy i ponownie skontrolować.
8. Poluzuj napinacz paska rozrządu i obróć w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara o ręką, aż luz jest wystarczający do zdjęcia paska z koła pasowego. Zdejmij stary pasek rozrządu; wyrzucić, gdy montaż działa! została pomyślnie zakończona.
9. Poluzuj oba koła pasowe wałka rozrządu obracając śrubę (17mm) przeciwnie do ruchu wskazówek zegara. Wystarczy mieć je luźne; oni nie
muszą zostać usunięte.
10. Upewnij się, że koło pasowe pompy paliwa wysokiego ciśnienia jest zorientowane prawidłowo (patrz zdjęcie) i załóż nowy pasek do silnika. Startowy z koła pasowego wału korbowego, usunąć luz paska przez za pomocą narzędzia do blokowania kół zębatych wałka rozrządu, aby pociągnąć naprężenie w poprzek koła pasowe. Następnie dokręć dwie śruby koła pasowego wałka rozrządu do określony moment obrotowy w instrukcji serwisowej.
11. Po prawidłowym założeniu paska wokół kół pasowych, napręż pasek rozrządu wraz z kołem pasowym jak na zdjęciu. Jeśli właściwe
uchwyt nie jest dostępny, koło pasowe można przesuwać za pomocą dwóch sześciokątów 3mm Klucze. Obracaj napinacz, aż pojawi się odpowiedni odstęp na kole pasowym osiągnięty. Dokręć środkową śrubę mocującą momentem 30 Nm.
12. Wyjmij dwa sworznie wałka rozrządu i sworznie wału korbowego i obróć silnika 720 stopni i sprawdź, czy napinacz paska rozrządu jest
wciąż we właściwej orientacji.
13. Załóż z powrotem osłonę paska rozrządu i wszystkie elementy pomocnicze.

Może się przyda.
Kula
Posty: 56
Rejestracja: 09 sty 2022, 08:47

Re: Jakie momenty dokręcania rozrzadu??

Post autor: Kula »

Dziękuję
ODPOWIEDZ