Ustawienie rozrządu

pablo323
Posty: 100
Rejestracja: 26 paź 2022, 22:23

Ustawienie rozrządu

Post autor: pablo323 »

Panowie albo mam problem albo jestem przewrażliwiony. Zmieniałem ostatnio pasek z racji, że uszczelniacze wałków ciekły. Nie miałem wtedy kwoty żeby wymienić wszystko co z napędem rozrządu jest związane. Niestety nie sprawdziłem i nie zaznaczyłem położenia znaków przed zdjęciem paska bo w sumie ustawienie wg opisów (i to wielu) nie wyglądało na trudne. Niestety pomimo tego, że wał obracał się bez przeszkód po założeniu nowego paska (został stary napinacz rolka i pompa) to jednak praca na obciążonym silniku wydawała się być dość twarda. Błędów nie było a koło foniczne wałka rozrządu jest tylko na wydechu. Po około miesiącu dalej kultura pracy była niesatysfakcjonująca a było trochę więcej kasy więc zamówiłem jeszcze raz uszczelniacze corteco (Victor reinz z pierwszej wymiany jednak delikatnie się pociły) i pozostałe elementy napędu rozrządu. Przeczytałem fora, kilka serwisówek, filmy na YT i za ch... nie ma możliwości ustawić książkowo. Kiedy przykładam liniał do dwóch znaków na kole ssącym żeby pokrycie było w osi wydechu to niestety pasek nie trafia w wycięcia a jak trafia to liniał wskazuje trochę poniżej osi wałka wydechu. Co prawda liniał przyłożony do wycięć na kole po stronie ssącej nie przechodzi przez oś tego koła tylko powiedzmy poniżej kiedy są ustawione w poziomie. Czy ktoś z posiadaczy byłby w stanie zrobić zdjęcie zejścia się znaków na kołach wałków rozrządu? Spotkałem się z opisem, że wszystkie znaki powinny się zejść w jednej linii. Co prawda przy czyszczeniu plastikowej obudowy zdarłem silikonową uszczelkę, w sumie to niemal się sama odmeldowała podczas użycia zmywacza więc może jej brak rezonuje i może powodować odczucie twardej pracy niemniej zachowanie evica co do spalania jest trochę dziwne. Jak coś to sprawdzałem czy nie uszkodziłem koła fonicznego, czy nie zgiąłem kół rozrządu. Pasek też sprawdziłem czy nie odbiega od starego (swoją drogą chyba wszystko jeszcze na oryginalne się kręciło).
pablo323
Posty: 100
Rejestracja: 26 paź 2022, 22:23

Re: Ustawienie rozrządu

Post autor: pablo323 »

Tak dla przyszłych, jeszcze raz podszedłem do rozrządu. Okazało się, że pasek schodzi za bardzo w stronę silnika. Winna pompa, dałem trochę uszczelniacza żeby zmienić kąt rolki i pomogło odrobinę. Załączam jeszcze zdjęcie pokrycia znaków na kołach rozrządu w momencie pokrycia się znaków na kole pasowym wału. Niestety przyłożony liniał do zewnatrznych znaków na kołach nie pokrywa się z wewnętrznymi znakami co bym nie robił. Wychodzi różnica tak około 1/3 wysokości zęba/wycięcia choć zdjęcia bardziej wskazują na połowę. Taka jeszcze ciekawostka, koła te same były stosowane w jakichś 2-litrowych silnikach Chryslera. Po odwróceniu mają taki opis.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
bogkol
Posty: 9
Rejestracja: 02 kwie 2023, 06:50

Re: Ustawienie rozrządu

Post autor: bogkol »

Cześć
Znalazłem Twój post odnośnie rozrządu w 2.4, a ponieważ będę musiał zająć się tym tematem, konkretnie ściągnięciem głowicy mam wielką prośbę, czy możesz podesłać materiały o których wspominasz. Czym blokowałeś rozrząd do wymiany?
Bardzo dziękuję I miłego dnia.
pablo323
Posty: 100
Rejestracja: 26 paź 2022, 22:23

Re: Ustawienie rozrządu

Post autor: pablo323 »

Nie blokowałem niczym rozrządu, nawet instrukcja nie przewiduje żadnych blokad. Instrukcję poszukam i podeślę linka. Tylko po angielsku. Dobrze sobie zrobić zdjęcie pokrycia znaków na kołach rozrządu przed zdjęciem paska.
bogkol
Posty: 9
Rejestracja: 02 kwie 2023, 06:50

Re: Ustawienie rozrządu

Post autor: bogkol »

Bardzo dziękuję za informację.
Miłego dnia.
pablo323
Posty: 100
Rejestracja: 26 paź 2022, 22:23

Re: Ustawienie rozrządu

Post autor: pablo323 »

Przesyłam Ci link do jednego z forum JEEP KJ. Link do serwisówek w pierwszym poście.https://www.jeepkj.com/threads/kj-servi ... pdf.60466/
Polecam wykonać sobie porządny przyrząd do odkręcania/zakręcania kół rozrządu. Tam moment to 101 Nm. Dobrze żebyś sobie kupił pokrętło uchylne tak około 45 cm długości z kwadratem 1/2 cala. Polecam HOGERT HT1A764 obecnie po około 55 zł. Kup też sobie od razu uszczelniacze wałków chyba corteco były lepsze.Uważaj jeszcze co do momentu dokręcania rolki napinacza. Jego śruba jest w aluminiowym elemencie a cały zestaw napinacza z tym elementem to juz koszt 250 zł, sama rolka napinacza natomiast to ok.80 zł (ceny z znanego serwisu na "A")
bogkol
Posty: 9
Rejestracja: 02 kwie 2023, 06:50

Re: Ustawienie rozrządu

Post autor: bogkol »

Dzięki za wszystkie informacje, z tymi zimeringami to chyba jest loteria, niekiedy te całkiem niedrogie trzymają najlepiej. Corteco jeszcze nie testowałem.
Miłego weekendu.
pablo323
Posty: 100
Rejestracja: 26 paź 2022, 22:23

Re: Ustawienie rozrządu

Post autor: pablo323 »

Miałem victora i corteco i cena jest zbliżona. Niestety nie jestem pewien które zakładałem jako poprawka bo pierwsze ciekły.
ODPOWIEDZ