Instrukcja obsługi napędu

Kula
Posty: 50
Rejestracja: 09 sty 2022, 08:47

Instrukcja obsługi napędu

Post autor: Kula »

Czy mógłbym prosić o krótki opis właściwego użytkowania napędów, kiedy i gdzie (part, full) aby nie narobić sobie tzn bidy. Z góry dziękuję.
grzechu 031
Posty: 171
Rejestracja: 22 sie 2020, 20:41

Re: Instrukcja obsługi napędu

Post autor: grzechu 031 »

Full wszędzie
Part piach, błoto, trawa
WieRcik
Woźny
Posty: 650
Rejestracja: 11 mar 2018, 19:40

Re: Instrukcja obsługi napędu

Post autor: WieRcik »

Part i reduktor unikać powierzchni o dobrej przyczepności, asfalt, beton, kostak. Jeżeli już będziesz musiał jechać po takim podłożu to po jak największym promieniu skrętu, unikaj ciasnych skrętów i bez gazu.
Obrazek
Kula
Posty: 50
Rejestracja: 09 sty 2022, 08:47

Re: Instrukcja obsługi napędu

Post autor: Kula »

Full wszędzie, ok. Part to praca rozumiem tylko tylnego napędu więc tak jak tylko na tylnym napędzie więc co za różnica czy mamy włączony part czy nie i tak tylko działa tylny napęd?
Awatar użytkownika
Hermes
Woźny
Posty: 113
Rejestracja: 10 mar 2018, 23:11
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Instrukcja obsługi napędu

Post autor: Hermes »

Full time to dołączony przedni napęd do tylnego, ale centralny mechanizm różnicowy jest "OTWARTY".
Part/reduktor to dołączony przedni napęd do tylnego, ale centralny mechanizm różnicowy jest "ZAMKNIĘTY"

Full time, możesz jeździć wszędzie
Part time, NIE możesz jeździć wszędzie (patrz co poprzednicy pisali, unikać przyczepnego podłoża, gdzie kolokwialnie pisząc koło nie bd miało uślizgu)
Kula
Posty: 50
Rejestracja: 09 sty 2022, 08:47

Re: Instrukcja obsługi napędu

Post autor: Kula »

Dzięki za info
Boron
Posty: 11
Rejestracja: 03 maja 2022, 01:22

Re: Instrukcja obsługi napędu

Post autor: Boron »

Witam Chciałbym się podłączyć pod instrukcje. Jak przłączać napędy czy auto musi stać i być na parkingu/neutralu czy mozna bezpiecznie mieszać wybierakiem podczas jazdy ?
grzechu 031
Posty: 171
Rejestracja: 22 sie 2020, 20:41

Re: Instrukcja obsługi napędu

Post autor: grzechu 031 »

Najlepiej na postoju na neutralu , w czasie jazdy niewskazane ale da się
WieRcik
Woźny
Posty: 650
Rejestracja: 11 mar 2018, 19:40

Re: Instrukcja obsługi napędu

Post autor: WieRcik »

Do 40km/h możesz zmieniać bez uszczerbku dla napędów za wyjątkiem reduktora, ten tylko i wyłącznie na opcji neutral, na postoju i najlepiej przy pracującym silniku. W przypadku Jeepa wskazane jest robienie tego w czasie jazdy, w przeciwieństwie do japońsko-azjatyckich konstrukcji gdzie zapinasz na postoju i dodatkowo trzeba zapiąć sprzęgiełka w przednim napędzie, no chyba że masz automaty. Jeżeli masz probpemy z zapięciem w czasie jazdy to trzeba przeserwisować cięgna, albo je wyregulować, z reguły to wystarcza, no chyba że masz uszkodzony reduktor to wiadomo, tutaj robią się już koszty, teraz serwisowałem reduktor, łożyska, łańcuch, uszczelniacze, nowe cięgna z robotą 4300zł.
Obrazek
Boron
Posty: 11
Rejestracja: 03 maja 2022, 01:22

Re: Instrukcja obsługi napędu

Post autor: Boron »

Bardzo dziękuję za wyczerpanie tematu ;)
ODPOWIEDZ