Hamulec ręczny

KRIS
Posty: 26
Rejestracja: 29 paź 2021, 20:15

Hamulec ręczny

Post autor: KRIS »

Cześć Koledzy, na przeglądzie w LIBERTY 2003 hamulec ręczny okazał się słaby, co się może zgadzać 😊. Mam tarcze. Co trzeba ruszyć na początek żeby ogarnąć temat? Z góry dziękuje .
WieRcik
Woźny
Posty: 936
Rejestracja: 11 mar 2018, 19:40

Re: Hamulec ręczny

Post autor: WieRcik »

Rozebrać i wyczyścić i zobaczysz co jest do wymiany, pewnie linki też padły.
Obrazek
Awatar użytkownika
darekcz
Posty: 192
Rejestracja: 01 lut 2022, 10:01
Lokalizacja: Piotrków Tryb.

Re: Hamulec ręczny

Post autor: darekcz »

Przy skrzyniach automatycznych rzadko się używa ręcznego co powoduje zastanie całego mechanizmu, ostatnio zaglądałem do szczęk od ręcznego i wystarczyło rozkręcić rozpierak szczek w dolnej części i ręczny działa.
pablo323
Posty: 100
Rejestracja: 26 paź 2022, 22:23

Re: Hamulec ręczny

Post autor: pablo323 »

Widzę, że pierwotny post już jakiś czas temu pisany. Czy ewentualnie autor podzieli się tym czy rozwiązał problem? Ja u siebie miałem przypadek związany z mechanizmem na dźwigni. Jest tam mechanizm jakby sprzęgła ciernego z sprężyna i elementem kasującym luz w pewnym stopniu. Wadą jest to, że wykrzywieniu ulega najpierw taki języczek w podstawie blachy mechanizmu a później sam "wąs" sprężyny o niego się zapierający. Rozwiązaniem jest przedłużyć ten języczek oraz poszerzenie go za pomocą dodatkowej blachy. Spawarka może być dość nieodpowiednia z względu na bliskość sprężyny która nie lubi gorąca.
KRIS
Posty: 26
Rejestracja: 29 paź 2021, 20:15

Re: Hamulec ręczny

Post autor: KRIS »

Nie ruszyłem tematu jeszcze🤪, walczyłem z innymi problemami, jak zrobie to przedstawię rozwiązanie , dziękuje za posty.
KRIS
Posty: 26
Rejestracja: 29 paź 2021, 20:15

Re: Hamulec ręczny

Post autor: KRIS »

Cześć, rozebrałam hamulce w końcu i okazało się ze jedna strona była bardzo zabłocona z powodu zgubienia zatyczki gumowej która wchodzi od strony mostu i z powodu jazdy w terenie 👻🤪. Tarcze były w dobrym stanie dlatego rozebrałem i wyczyściłem wszystko dokładnie. Dodatkowo po złożeniu hamulca wyregulowałem na regulatorze rozstaw tarcz tak żeby koło się obracało, na kobyłce wszystko. Obrót regulatora do góry to rozsyłanie tarcz na zewnątrz. Druga strona miała zatyczkę i była w lepszym stanie, też rozebrałem , wyczyściłem i wyregulowałem :D. Jak to wszystko złożyłem to dźwignia ręcznego zaczęła dawać opór :). Na końcu zrobiłem jazdę próbna i sprawdziłem czy auto na luzie się toczy i hamulce nie stawiają oporu, było ok. Pozdrawiam
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
ODPOWIEDZ