Instrukcja obsługi napędu
Instrukcja obsługi napędu
Czy mógłbym prosić o krótki opis właściwego użytkowania napędów, kiedy i gdzie (part, full) aby nie narobić sobie tzn bidy. Z góry dziękuję.
-
- Posty: 235
- Rejestracja: 22 sie 2020, 20:41
Re: Instrukcja obsługi napędu
Full wszędzie
Part piach, błoto, trawa
Part piach, błoto, trawa
Re: Instrukcja obsługi napędu
Part i reduktor unikać powierzchni o dobrej przyczepności, asfalt, beton, kostak. Jeżeli już będziesz musiał jechać po takim podłożu to po jak największym promieniu skrętu, unikaj ciasnych skrętów i bez gazu.
Re: Instrukcja obsługi napędu
Full wszędzie, ok. Part to praca rozumiem tylko tylnego napędu więc tak jak tylko na tylnym napędzie więc co za różnica czy mamy włączony part czy nie i tak tylko działa tylny napęd?
Re: Instrukcja obsługi napędu
Full time to dołączony przedni napęd do tylnego, ale centralny mechanizm różnicowy jest "OTWARTY".
Part/reduktor to dołączony przedni napęd do tylnego, ale centralny mechanizm różnicowy jest "ZAMKNIĘTY"
Full time, możesz jeździć wszędzie
Part time, NIE możesz jeździć wszędzie (patrz co poprzednicy pisali, unikać przyczepnego podłoża, gdzie kolokwialnie pisząc koło nie bd miało uślizgu)
Part/reduktor to dołączony przedni napęd do tylnego, ale centralny mechanizm różnicowy jest "ZAMKNIĘTY"
Full time, możesz jeździć wszędzie
Part time, NIE możesz jeździć wszędzie (patrz co poprzednicy pisali, unikać przyczepnego podłoża, gdzie kolokwialnie pisząc koło nie bd miało uślizgu)
Re: Instrukcja obsługi napędu
Witam Chciałbym się podłączyć pod instrukcje. Jak przłączać napędy czy auto musi stać i być na parkingu/neutralu czy mozna bezpiecznie mieszać wybierakiem podczas jazdy ?
-
- Posty: 235
- Rejestracja: 22 sie 2020, 20:41
Re: Instrukcja obsługi napędu
Najlepiej na postoju na neutralu , w czasie jazdy niewskazane ale da się
Re: Instrukcja obsługi napędu
Do 40km/h możesz zmieniać bez uszczerbku dla napędów za wyjątkiem reduktora, ten tylko i wyłącznie na opcji neutral, na postoju i najlepiej przy pracującym silniku. W przypadku Jeepa wskazane jest robienie tego w czasie jazdy, w przeciwieństwie do japońsko-azjatyckich konstrukcji gdzie zapinasz na postoju i dodatkowo trzeba zapiąć sprzęgiełka w przednim napędzie, no chyba że masz automaty. Jeżeli masz probpemy z zapięciem w czasie jazdy to trzeba przeserwisować cięgna, albo je wyregulować, z reguły to wystarcza, no chyba że masz uszkodzony reduktor to wiadomo, tutaj robią się już koszty, teraz serwisowałem reduktor, łożyska, łańcuch, uszczelniacze, nowe cięgna z robotą 4300zł.
Re: Instrukcja obsługi napędu
Bardzo dziękuję za wyczerpanie tematu