Vademecum liftu kojota

Ajej
Posty: 32
Rejestracja: 26 wrz 2022, 13:12

Re: Vademecum liftu kojota

Post autor: Ajej »

To teraz z innej beczki. Mam 2" na podkładkach z tyłu. Chcę 3" lub trochę ponad.Sprezyny wzmocnione EFS dają wg opisu 40mm liftu a lovells md pełne 2"?Jeśli tak to wystarczy wsadzić do podkładki EFS i powinno być ok.lovells za długi i trzeba by podkładkę ścinać. Przedłużki amorów mam.
Ajej
Posty: 32
Rejestracja: 26 wrz 2022, 13:12

Re: Vademecum liftu kojota

Post autor: Ajej »

Tak więc zakupiłem EFS wzmocnione. Faktycznie nie są to pełne 2" ale dla mnie to dobrze.Z podkładka 45 mm dało mi to lekko ponad 3".Zamontowałem to bez dolnych Ori gum pod sprężynę na samej podkładce.Sprezyna ładnie pracuje ,podnosiłem koło i ma pełny zakres pracy,tj ściska się aż do ogranicznika bez problemu. Mam hak i lpg.Jazda po czarnym też na plus.
Obrazek
Obrazek
KrzysiekP
Posty: 5
Rejestracja: 22 sty 2023, 18:53

Re: Vademecum liftu kojota

Post autor: KrzysiekP »

Witam. Panowie, jestem świeży w temacie. Próbuje ogarnąć optymalną wersję liftu. Z zastosowaniem na turystykę bardziej niż topienie i upalanie. Z dodatkowych obciążeń: żona, 2 dzieci (w sumie jakieś 100kg na tą chwilę), foteliki, bagaże (100kg) progi stalowe z programu, butla z gazem, bagażnik dachowy załadowany (50kg max), bagażnik na rowery na hak (60kg z rowerami), z przodu stalowa belka i wyciągarka. Nie chciałbym żeby był jakiś mega twardy, jednak chce wsadzić koła 245/70 r16.

Plan na przód: podkładki, sprężyna lovellsa (średnia)
Pytanie brzmi czy wahacz od Benka ogarnie podkładkę + wyższa sprężynę oraz czy ze względu na charakterystykę wymieniać amortyzator z fabrycznego na inny. Jak wygląda sprawa końcówek drazkow kierowniczych? Co jeszcze trzeba tam przerobić?

Plan na tył: amortyzator 24-027908 + sprężyny lovels + podkładki pod sprężynę, pytanie czy potrzeba coś więcej?

Doświadczony życiem, że lepiej raz a dobrze, wolę teraz wsadzić wszystko co potrzeba.

Pozdrawiam i dzięki za porady
Dondi
Posty: 5
Rejestracja: 25 paź 2021, 17:03

Re: Vademecum liftu kojota

Post autor: Dondi »

Mój się dopiero wypoziomował po założeniu sprężyn HD. Jeśli chodzi o komfort to nie narzekam, a w porównaniu do MD które były wcześniej to pozbyłem się efektu pływania na asfalcie.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
KrzysiekP
Posty: 5
Rejestracja: 22 sty 2023, 18:53

Re: Vademecum liftu kojota

Post autor: KrzysiekP »

A masz podkładki? Opona gdzieś trze? Widzę Ori felgi, dystansy założone?
Dondi
Posty: 5
Rejestracja: 25 paź 2021, 17:03

Re: Vademecum liftu kojota

Post autor: Dondi »

Podkładek nie ma, opona 245/75R16 felgi ET13, nic nie ociera.
KrzysiekP
Posty: 5
Rejestracja: 22 sty 2023, 18:53

Re: Vademecum liftu kojota

Post autor: KrzysiekP »

Wahacze fabryczne?
Dondi
Posty: 5
Rejestracja: 25 paź 2021, 17:03

Re: Vademecum liftu kojota

Post autor: Dondi »

Wiercikowe
KrzysiekP
Posty: 5
Rejestracja: 22 sty 2023, 18:53

Re: Vademecum liftu kojota

Post autor: KrzysiekP »

Panowie jaka jest średnica otworu w tylnym amortyzatorze?
SVierszcz
Posty: 2
Rejestracja: 14 sie 2023, 21:15

Re: Vademecum liftu kojota

Post autor: SVierszcz »

Szanowni KoJotowcy. Zakupiłęm osłone pod silnik i mimo opon MT 235 R70 16 po polnych drogach auto mi szoruje. Niestety nie mogę załączyć zdjęć, a chciałem sie dowiedzieć co wypadałoby zrobić (nie, nie chcę zdejmować osłony :) ). Jaki lift zastosować. 3 cale? Chodzi głównie o podniesienie go czy też musze coś więcej zrobić? Nie chce nim szaleć offrodowo, ale przejechać w trudniejszym, polnym terenie. Niestety szoruje mi osłona i nie wiem co dokładnie zrobić. 4 cale czytam, że to już poważna akcja. Nie wiem też czy chciałbym zmieniać nowe opony na wyższe. Poradźcie proszę. Dziękuję za pomoc. Pozdrawiam
ODPOWIEDZ